Regulamin Rajdu Tułacz - zasady i punktacja
Ostatnia zmiana: dnia 13.02.2019 - kolor fioletowy
Kolorem czerwonym zaznaczono informacje szczególnie istotne.
TEREN I MAPY
Teren o zmiennej przebieżności, z domieszką krzewów, drzew, i innych wytworów natury z wyraźnym wpływem człowieka, miejscami podmokły, o różnej kulturze, z reguły pagórkowaty.
Wszystkie trasy mapy kolorowe, skala 1:25 000, częściowo aktualizowane. W otoczeniu punktów kontrolnych możliwe jest zastosowanie map bardziej szczegółowych, wycinków map historycznych, ortofotomapy oraz skaningu laserowego LIDAR.
Stosowanie map innych niż dostarczone przez organizatora jest niedozwolone i grozi dyskwalifikacją.
Stosowanie urządzeń do nawigacji satelitarnej jako pomocy na trasie jest niedozwolone i grozi dyskwalifikacją. Powyższe nie dotyczy stosowania wspomnianych urządzeń jako rejestratorów trasy (track-ów) celem jej analizy po zakończeniu Rajdu, jednak tylko wówczas, gdy urządzenie to będzie schowane np. w plecaku.
KLASYFIKACJA
- wynikiem końcowym zespołu będzie liczba uzyskanych punktów karnych zgodnie z punktem "Punktacja" niniejszego regulaminu. W przypadku zdobycia takiej samej liczby punktów karnych przez 2 lub więcej zespołów zajmują one miejsce równorzędne;
- uczestnicy mają obowiązek potwierdzać kolejne punkty zgodnie z otrzymaną mapą i opisem trasy.
- organizator zastrzega sobie prawo wycofania z trasy rajdu zawodnika (a przez to zespołu) w szczególności w przypadku stwierdzenia:
- przez obsługę medyczną niezdolności do kontynuacji wysiłku;
- złamania przepisów prawa i/lub regulaminu imprezy.
PUNKTACJA
O ile niniejszy regulamin lub postanowienia organizatora nie stanowią inaczej punktacja oraz zasady potwierdzania punktów kontrolnych będą zgodne z "Zasadami punktacji i współzawodnictwa w turystycznych Imprezach na Orientację PTTK" dostępnymi m.in. na stronie Komisji InO ZG PTTK z uwzględnieniem zmian zatwierdzonych 30.01.2011 przez Komisję InO ZG PTTK.
Odstępstwa od w/w regulaminu:
- Zespoły, które dotrą na metę po zakończeniu limitu spóźnień nie będą klasyfikowane.
- Przy potwierdzaniu PK należy dodatkowo wpisać w specjalnym polu karty startowej godzinę pobytu na każdym PK.
- Możliwe jest potwierdzenia PK za pomocą własnego długopisu (zwłaszcza godziny pobytu) z jednoczesnym zamalowaniem kredką fragmentu pola karty startowej, w którym dokonujemy potwierdzenia.
- Uwagi i odwołania rozstrzyga organizator imprezy.
Skrócone "Zasady punktacji i współzawodnictwa w turystycznych Imprezach na Orientację PTTK":
We wszystkich edycjach Tułaczy zwycięża uczestnik lub zespół, który za pokonanie trasy otrzyma najmniejszą liczbę punktów karnych. Punkty karne otrzymuje się za:
brak potwierdzenia punktu kontrolnego PK naniesionego na mapę przez organizatora | 90 pkt. |
potwierdzenie punktu mylnego PM | 30 pkt. |
zmianę kolejności potwierdzeń PK (za każdą zmianę) | 30 pkt. |
pozostawienie na karcie startowej wolnego pola zamiast kolejnego potwierdzenia punktu kontrolnego | 30 pkt. |
potwierdzenie punktu stowarzyszonego (PS) do punktu kontrolnego (PK), naniesionego przez organizatora na mapę wzorcową | 25 pkt. |
brak opisu lub zły opis punktu kontrolnego (w tym brak wpisanej godziny potwierdzenia PK) | 10 pkt. |
każdą zmianę potwierdzenia punktu kontrolnego (PK) lub punktu stowarzyszonego (PS) | 10 pkt. |
każdą rozpoczętą minutę limitu spóźnień | 1 pkt. |
- Potwierdzenie PK polega na wpisaniu w pierwszą wolną kratkę karty startowej numeru PK oraz kodu z lampionu, przy użyciu kolorowej kredki znajdującej się przy lampionie.
- W przypadku braku PK prawidłowym potwierdzeniem jest wpisanie na karcie startowej numeru PK oraz skrótu BPK (brak punktu kontrolnego).
- W przypadku braku kredki przy lampionie należy na karcie wpisać numer PK, kod z lampionu oraz skrót BK (brak kredki).
- Niedopuszczalne jest dokonywanie skreśleń potwierdzeń punktów na karcie startowej. Ewentualnych poprawek dokonuje się poprzez wpisanie właściwego potwierdzenia w kolejne pole karty startowej.
- Skreślone, zamazane, nadpisane lub w inny sposób modyfikowane potwierdzenie PK będzie traktowane jako punkt mylny (PM).